Vakantie Blog 2020

Vakantie 2020 5.0, dag 4

De Waaltjes zijn weer veilig geland heur!
Slechts een klein beetje turbulentie in de buurt van Amsterdam gehad maar wat wil je met een Rotterdamse Aygo, in die buurt gaat hij toch een beetje sputteren die stakker! We hadden al vroeg een champagne ontbijt klaar staan in het hotel maar hebben toch maar voor een appelsientje gekozen om daarna in ieder geval niet dronken in de sauna en jacuzzi te stappen, want met een late check out hebben we het er nog maar even van genomen natuurlijk. Je bent en blijft een Hollander en wil waar voor je geld, niet dan! Het weer was natuurlijk weer als een blad van een boom omgeslagen en dat betekende dus weer een nacht woelen en draaien. Airco op -10 want bloedheet in die kamer, een kingsize bed waar ik al tijgerend op zoek naar mijn ventje moest, gewend zijn aan slapen in me geboorte pak met een lakentje, daar weer onder een donzen dekbed, kortom een nacht om nooit te vergeten! Thuis stap ik dan uit bed, lurk wat te drinken, rook een peukkie ( jaja domdomdom 'k weet het) en slaap dan toch weer even verder. Das dan in een hotel weer een gedoe hé. Want roken mag niet nee zegt stemmetje 1, ohwwww jawel zegt stemmetje 2. Hoe dan zegt stemmetje 1, nou gewoon zegt stemmetje 2, alle klapramen in de badkamer open (gaan niet verder dan 4cm) en voorzichtig met je sigaretje bij het raam. Hangen hier geen rookmelders zegt stemmetje 1, zou kunnen zegt stemmetje 2, en klimt als Ma flodder in een Spiderman pak op de rand van het bad om zo dicht mogelijk bij het raam dat 4cm open staat te ademen. Voor alle beelddenkers die nu onder de tafel liggen, nee, ik kreeg geen alarm of regendouche! Maar van slapen kwam ook niks meer. Zo stijf als een plank van mijn trucjes en de airco, en Cok die sowieso al krakkemikkig was onder het genot van een cappuccino voor de terugkomst maar een heerlijke massage geboekt bij Qoqo. O wat hebben we toch een zwaar leven.
Vergeet ik voor het gemak nog even te vertellen dat kindlief die thuis was gebleven het huis gered heeft van brand! Terwijl ze in de woonkamer zat te ontbijten rook ze een brandlucht en ging op onderzoek uit. Aangekomen in haar eigen kamer was haar matras spontaan aan het smeulen gegaan! Na het blussen ( jaja, Station 19 verslinden op Videoland heeft zo zijn voordelen) en onderzoeken waar dit vandaan was gekomen stuitte ze op haar make-up vergroot spiegel op haar nachtkastje dus bij toeval dus zo stond, met een zonnestraal er op gericht, die weer in het matras scheen, en dus zo een ontbranding veroorzaakte! De schrik zat er weer even in! Spiegels doen we niet meer aan bij de Waaltjes, dus mocht je ons straks tegen komen met lippenstift op ons neus, dan weet je hoe dat komt!
Omdat het volgende week toch weer lekker weer wordt volgens het weermannetje die ik op zich van geen meter meer vertrouw maar dat terzijde, hebben we van Nikita toch een midweekje weg gekregen alvast voor onze verjaardagen. Komende week zitten Jut en Jul dus in een chaletje in het zuiden des lands! Boffen jullie even, heb ik weer wat te schrijven Voor nu, goed weekend allemaal

Vakantie 2020 5.0, dag 3 (deel 2)

Hoppa, was dat even een leuke verrassing na 2 dagen zand happen, storm Francis, en meer water uit de lucht dan afgelopen maanden. Vandaag aangekomen in Zaandam. Truttigheid ten top dit hotel. Een opeenstapeling van krankzinnig Hollandse huisjes, maar chique de friemel op de kamer. Met dit King size bed zijn we volledig Corona save op anderhalve meter afstand van elkaar. Maar ja is de Sauna en jacuzzi is iets minder groot dus smokkelen we soms even, niet verder vertellen.
Overigens is alles buiten net zo hysterisch opgezet. We zitten direct aan een winkelstraat, Kroegenplein, bios enz. Maar verder dan een paar biertjes en bittergarnituurtje komen we vandaag niet. Want lui, sauna, bubbelen= nog veel luierder. We genieten er nog maar even van want morgen is de lol al weer voorbij en stappen we, behalve werken( denk ik, weet ik nog niet) het gewone leven weer in. Bubbelende groetjes van ons

Vakantie 2020 5.0, dag 3 (deel 1)

Goeiesmorreges Texel!

Jeej wat ziet de wereld er anders uit zonder regen, en met een voorzichtig zonnetje op de vroege morgen.!Stiekem moet ik bekennen toch wel relaxt te worden op het platte land!....en door, want we gaan zo langzaamaan uitchecken en richting het vaste land waar ons wat lekkers te wachten staat😁Deze luxe poes heeft een gaaf hotelletje in Zaandam geboek incl Welness met Sauna en Jacuzzi op de kamer, restaurantjes, barretjes en champagne ontbijt in de ochtend! Ik zeg goed bezig chikkie😁hasta la vista, tot later😘

Vakantie 2020 5.0, dag 2

Tering wat een wind, zo werd ik wakker vanmorgen. Ondanks het heerlijke bed toch veel wakker gelegen van de storm en wind die om het dak woeide, dacht ik enigszins treurig dat ik anders badend in het zweet uit bed was gedreven op Gran Canaria. Klein dipje, die Cok er meteen uit ramde met kom op, ontbijten en we zien wel. In de hoek van de huiskamer stond ons tafeltje gedekt en zijn we lekker wakker geworden met een Texels eitje, en een bakkie pleur. In elke vakantie kom je wel iemand tegen wat meteen een karikatuur is. Ik hou er van! Een takkentrol, vast uit t gooi ofzo, ging al tieren tegen haar vent dat hij de verkeerde ontbijtbestelling had gedaan. Ga door takkentrol mijn dag kan al niet meer stuk. Met een volle buik, de Aygo in op naar Cocksdorp, het was even droog dus ik ging alweer kwispelen dat dit wel eens een stranddag kon worden. Aangekomen bij paal 18 of zo, stapten we de auto uit in een regelrechte zandstorm. WTF is dit dan, aarzelend toch richting strand lopend voelde ik binnen 20 sec dat ik gezandstraald werd en kweetniethoe, maar dat het zand door mijn poriën, jas, hemd, tot aan mijn stringeling door waaide. Das weer eens wat anders dan de Hamam in een zonnig oord! Ademloos naar het water geweld gekeken, een paar foto's geschoten met de wind mee de auto, inmiddels zandbak gewaaid. Energie weer terug! Gaaf zeg dat woeste strand, had alleen geen zand moeten liggen haha. Nog even een bakkie gedaan aan zee, veilig achter de ramen, met een appelpunt die ik wel verdiend had, al weet ik niet waarmee, zijn we op zoek gegaan naar iets van een centrum, met winkels. Het weer zat even mee, dus aangekomen in Den Burg kwamen we aan bij iets wat met mooi weer en zonder covid bere gezellig en druk zou zijn geweest. Helaas was het nu wat treurig stil maar hé winkels zijn winkels dus mij heb je al! 1 Hema, 1 Action 30 schapewollenpantoffelwinkels en ik was weer klaar voor koffie! Dus na een bakkie zonder taart zijn we maar terug naar het hotel gegaan voor een warme douche om het zand weg te spoelen en een bejaarden tukkie, gewoon omdat het kan! Toen we wakker werden kwam de grote vraag waar gaan we eten? Ik had op Google een leuke boerderij gevonden met een kaart die Mr de Waal wel kon waarderen. Daar aangekomen bleek half Texel dezelfde smaak te hebben en stond er al een Efteling rij om binnen te komen. Laat maar, we gaan wel ergens anders op zoek naar voer. Valt nog niet mee iets te vinden zonder schapelvel of juttersaus. Aangekomen bij de "Smulpot" kregen we trek in pannenkoeken die buiten op de kaart stonden maar toen we plaats genomen hadden, buiten op het schapendekje, onder de broedlamp, bleek dat er voor de avond een andere kaart was. *grom* 1 Sateetje en een Ossenhaas voor meneer dan maar. Dat zag er lekker uit, en smaakte mij prima maar de Kok had te enthousiast zijn best gedaan voor de Cok, en met kruiden gespeeld en te hard gebakken. Zucht...gelukkig voor Cok heeft ook Texel zwerfkatten, wel hele dikke, en kreeg de plaatselijke poes minoes voor 27 euro ossenhaas onder de tafel gevoerd! Aan het formaat van de poes te zien, was Cok niet de enige die zijn eten niet lust! In de avond is alles uitgestorven dus zitten we heerlijk in de huiskamer, als 2 bejaarden, met pootjes op de poef tv te kijken, omringd door takkentrol en co. En een paar fleece-truien met Duits accent. Is het al morgen? Want dan heb ik een verrassingsbestemming geboekt voor mij en de Cok😊, Wel weer in 't land! Want ik ben en blijf een stadsmeid. Nog 1 nachtje schaapjes tellen, en hopen op een beter weertje!

Vakantie 2020 5.0, dag 1

Afgelopen vakanties heb ik zoveel fans gekregen met mijn vakantieblogs dat ik nu alweer de vraag krijg wanneer schrijf je weer😂Nou vooruit dan maar, en voor wie mij al zat is, scrol lekker door dan😜. Na een mentale reis door Europa de afgelopen weken zijn we gister na wat turbulentie van het RIVM op Texel beland. Dat was natuurlijk even een plottwist want de koffers vol bikini's en zonnebrand stonden al klaar. Na veel medeleven van vrienden, familie en collega's dat de reis geannuleerd was had ik geen zin om mijn stemming hierdoor te laten vergallen en ben als een tornado gaan zoeken voor een nieuwe bestemming. Via Italië, Portugal, Oostenrijk, de Scottstraat toch maar Texel geboekt en zaten we 12 uur later op de boot richting het zonnige..eh..eh stormy noorden des lands. Oke, het is al een overgave om het land niet uit te gaan maar moet het dan meteen dit pleurisweer worden?, ja dus!! Aangekomen in Hotel de Waal, alleen gekozen voor de naam bleek dat we wat gemeen hadden! Lekker toegankelijk, gastvrij, kom binnen plof neer, bakkie? Wisten we in no time bijna alles van dit familie hotelletje. Zer gemudlich! Geen Rotterdammer te bekennen hier, wel veel anwb-fleecetrui-met-windjack types. Hijs fijn! Na een dagje eiland toeren auto in en uit, lees: stap uit en vlucht voor regen. Ik kreeg het geniale idee dan maar zeehonden te gaan spotten! Maar mijn geniale momenten zijn vaak slecht getimed, nu dus ook. Met windkracht 10 aan de kade beland schommelde de boten zoals het schommelschip in de Efteling en was dit dus een gemiste kans. Na hier en daar een bakkie zijn we na een happie eten in de huiskamer van het hotel neergestreken met een borrel om op te warmen en daarna met klapperende dakpannen van de storm in slaap te vallen. Texel is echt leuk!.... met zon. Hier geen code oranje, behalve bij het weerbericht.

Vakantie 2020

Met mij is het altijd lachen!! of janken, of janken van het lachen!

De reis naar Gran Canaria is vanavond, toen ik net klaar was met pakken, en printen van alle gezondheidsshit voor de reis geannuleerd!! Het zonnetje is me deze keer niet gegund blijkbaar😂Maar héé, we zijn nog steeds gezond, we hebben geen Corona, een dak boven ons hoofd en hoeven effe niet te werken.  Dus na 3x gloeiende gloeiende krijg de....PIEP.....gewoon verder gezocht. Nou ,niks meer te krijgen in onze vakantie periode, tenzij we bij een andere organisatie boeken, mét het risico dat volgende week Portugal of Italië oranje is en ik dan met 2 vouchers zit en de rest van het jaar tosti's moet eten. Dat doen we dus niet!
Dus, doe is gek, we gaan als toerist in eigen land de wadden eens bekijken!!
Maar dat doen we dan wel in stijl, naar Hotel de Waal in de Waal.......nu maar hopen dat ze de reservering voor de laatste kamer van Bianca "de Waal "serieus nemen en hem niet aan een ander geven, want dan slapen we de komende 2 nachten op het strand!